E.D.20: Allemaal werelderfgoed

25 augustus 2023 - Espalion, Frankrijk

Dag 20 alweer. Na de loutering van gisteren een prima dag vandaag. Op de warme dagen heb ik wat kortere etappes gepland. Vandaag ook, maar de warmte valt mee. Wel wat superlichte regen in de ochtend. Samen met de warmte zorgt dat wel voor een bezweet t-shirt.

Na een paar kilometer kom ik alweer langs “officieel”een van de mooiste dorpjes van Frankrijk: Saint-Come d’Olt. (Op dag 6 had ik ook al eentje uit de top-5). Saint-Come is inderdaad erg mooi. Ik neem er ruim de tijd. Ook in de kerk om nog wat na te praten na gisteren, in een bijzonder licht.

2CFE6BF4-E1D7-446E-8816-33C6CE3E78C9

Ik kom nu in het dal van de Lot. Ik ken dit deel van Frankrijk niet zo goed. Maar het is mooi en er is genoeg te zien. Een vulkaankrater, een prachtig stokoud rood Romaans kerkje. En mijn etappeplaats Espalion, dat een heel oude brug heeft waar vroeger Pelgrims tol moesten betalen om de Lot over te steken.

AC6CCA04-5527-46E1-963A-40EB4BD7597A70F984A5-99B1-41CB-8EF2-A002F3CC27F4921A890D-DB95-4D18-B5C6-3F776A5F89AE

Ik loop de hele dag alleen, wat ik na gisteren wel fijn vind. In Espalion kom ik wel iedereen weer tegen, L, Y, mijn petanque-vrienden…

Over twee dagen slaap ik in het klooster van Conques. En volgens mij heeft iedereen dan daar gereserveerd. Dat wordt een grote reünie!

Ik heb de middag vrij, en gebruik die ook voor een telefoongesprek met T. Fijn om hem aan de lijn te hebben.