13/10, dag 69, bikkelen in de regen

13 oktober 2023 - Palas De Rei, Spanje

190F24AE-4110-41F5-A0D0-E53FC3EA92A6
Ik start vroeg vandaag. Nog 110 kilometer, en ik dat wil eigenlijk in drie dagen doen en zondag aankomen. Voor vandaag kijken hoever ik kom. F, met wie ik de Frans-Spaanse overstak, loopt nog voor mij. Zij gaat ook voor zondag, en samen aankomen is natuurlijk leuk!

Het is de hele dag regenachtig, en al snel echt regen. Voor het eerst dat ik echt mijn poncho nodig had!!! (Dag twee in Spanje ook, maar toen was het niet echt nodig). Dat maakte de hele dag echt bikkelen. Ook omdat ik flink doorloop.

Omdat ik gisteren voorbij Sarria ben gelopen, loop ik eerst vrijwel alleen. Ik merk niks van de grote aantallen pelgrims in de laatste 100 kilometer waar ik voor ben gewaarschuwd. Er is geen pelgrims-Disneyland. Misschien komt het ook door de regen. De terrassen zitten niet vol, maar iedereen zit binnen.

21FB6431-A295-4F75-B9CC-CC2095790499
markering voor de laatste 100 km

In de middag zie ik wel veel meer pelgrims lopen. En inderdaad… Dat zijn vrijwel allemaal Spanjaarden.

s’Avonds kies ik weer voor een wat kleinere sfeervolle herberg 5 km na de grote plaats Palas de Reí. Mijn horloge zegt bij de deur van de herberg exact 50 km. Daar heb ik een gezellige avondmaaltijd met een groepje van drie Fransen.