21/9, Dag 47: regen

21 september 2023 - Larrasoana, Spanje

Om 05:55 klinkt er opeens kerkelijk gezang uit de luidsprekers. Om 6 uur gaat het licht aan. Ik sta op en ben om 06:15 klaar om te vertrekken. Maar eerst ontbijt. Dat is een beetje een lousy ontbijt en duurt lang omdat ze je serveren. Nu ja, ik heb geen haast vandaag.

Het is voor het eerst dat ik in meer dan een t-shirt start. Ik hou mijn donsjack nog even aan. Ik vertrek toevallig samen met F. Zij wil na 100 meter met dit bord op de foto. Er staat een rij dus daar wil ik niet op wachten.

D8F737CE-1030-4F3B-AE66-67EB95FB56F1
Dus ik loop met B, een jongen uit Bristol met wie ik gisteren al ontbijt at. Hij loopt heel snel en dat is wel fijn. We klikken goed en praten veel. Door het tempo en het gesprek gaan de eerste Spaanse kilometers een beetje aan mij voorbij. Maar die zijn best leuk door bos en grappige paadjes. Het is wel heel druilerig.

Later gaat het echt regenen. Ik trek mijn donsjack aan en een regenhoes om mijn rugzak. We vinden een poncho niet nodig, maar we zijn de enigen.

Het is wel ongelofelijk hoeveel pelgrims er lopen. We halen veel in, maar dan komen de volgende rugzakken al weer in beeld.

voor Zubiri wordt het pad een spectaculair glibberig rotspad. Met net een regenbui er overheen. Yeah! Superleuk. Twee kilometer technisch wandelen.

29DD7DD1-8048-4E20-AD3C-F4ED4F675AF4DBCFA251-3B5F-4306-8305-33BD2B3F64C5

In Zubiri stop ik om boodschappen te doen voor vanavond (ik kook zelf) en B om een bed te zoeken. Ik loop nog 7 km door naar het volgende dorp. Ik capituleer toch maar… een poncho aan. De eerste test van mijn volledige regenuitrusting. Goed doorstaan.

Ik loop in mijn eentje en vind onderweg nog wat liefde op het pad.

49DC5476-4903-487A-B8CF-80AC589E213C
Die ik nog wat netter en mooier maak

33A8E15C-BB9A-4DFF-A39B-8EF31702B5FF
s’avonds mijn eerste Albergué in Spanje. Ik kook zelf weer wat goede vegetarische proteïnen voor mezelf en heb in de keuken en aan tafel spectaculair leuke gesprekken met twee Koreanen J en J.