E.D.18: Belachelijk, echt belachelijk mooi… de Aubrac

23 augustus 2023 - Nasbinals, Frankrijk

Gisteravond nog een potje petanque van een stel Fransen (mannen in de pensioengerechtigde leeftijd, dus professionals) gewonnen, haha. Dat geeft de pelgrim moed. Naast het verbeteren van mijn Frans heb ik ook de maniertjes die bij petanque horen bestudeerd. Heel grappig.

Code rood, ook in onze regio. Mijn motto van “om een uur of elluf ongeveer op de helluf” had ik voor de hittegolf al aangepast naar “om half tien halverwege gezien.”  Maar nu is het echt: “hallefnege? Halverwege!”. Dat haalde ik bijna!

Bij deze gite kwam ik om 05:15 de ontbijttafel inlopen en toen zaten er al 10 pelgrims. Ik vertrek om 05:45 onder de sterren. Jupiter wijst de weg.

6EA066E6-8A4B-4FDE-ACB1-3BA10E400194

In prachtige natuur komt de zon op om iets van 7 uur. We kunnen nog even van de koelte genieten, maar vast niet lang meer. Ik haal veel pelgrims in, waaronder mijn petanque-vrienden. Nog vroeger vertrokken dus! Met allemaal maak ik een praatje.

Opeens lopen we in nog veel mooiere natuur. Het wordt echt belachelijk mooi. Ik kan wel een fotootje uploaden, maar daarmee kan je bij lange na niet zien hoe mooi het is.

842A73A7-48DE-41B0-AB6F-078A61BB34B6
Het enige wat het landschap mist is… schaduw! Vanaf 11 uur is het eigenlijk niet leuk meer. Gelukkig is mijn verwachte aankomst rond 12 uur. Maar dan kom ik opeens een plekje tegen waar de voeten in het water kunnen. Ik ontmoet er bovendien pelgrims die ook naar Santiago lopen! (Om 05:15 vertrokken, haha).

Weer opstarten is moeilijk, maar dan snel door naar Nasbinals. Nog steeds mooi op tijd in dit rond middaguur slapende stadje. We gaan zien hoe dat vanaf 3 uur is. Mooi de tijd om eerst even de andere belangrijke dingen te doen (zoals dit blog).

In de kerk branden twee kaarsjes.

1. Ellen:
    23 augustus 2023
    Lieve Bruno, wat heerlijk toch, zo vroeg op en dan voor dag en dauw aan de wandel en de zon te zien opkomen! Veel geluk.
  2. Masoud:
    23 augustus 2023
    Hey Bruno, it's great that you are showing your gameplaying skills to other travelers ;)

Keep up the awesome journey!
  3. Bruno:
    24 augustus 2023
    Hi Massoud, how nice that you’ve read my blog as well! See you soon ( november 😄)