12/9, dag 38: weer slapen in een kerk

12 september 2023 - Aire-sur-l'Adour, Frankrijk

Gisteravond in de gite een Nederlandse dame. Zij loopt veel kortere etappes dan ik. En nu doet ze twee etappes met de taxi. Ze heeft namelijk alle gites al van tevoren geboekt.  (Je hebt pelgrims in alle soorten en maten. Misschien daarover een volgende keer). Heel gezellig om met haar te eten en weer eens Nederlands te kunnen praten.

Daarna onweer! Heerlijk! De warmte uit de lucht.

Vanochtend kom ik weer allemaal oude bekende en nieuwe pelgrims tegen. Ik loop een stuk met de Duitse N. We hebben mooie gesprekken over onszelf. Daarna drie meisjes, een Nederlandse (!) F, een Duitse N en een Franse M. Zij hebben elkaar hier op de Camino gevonden. Ik loop een stukje met de Duitse samen. Later lunch ik wat de wat oudere Franse man M op een spoorrails. Ik hou van spoorlijnen!

2F16FBAB-ECF2-455A-BA33-F6567D3F4783

Vanaf 11 uur loop ik alleen en kom ik in een heerlijk meditatieve staat van stilte. Ik voel me zo rustig tijdens het wandelen… Echt heel fijn. Ik blijf in deze staat totdat ik in Air sur L’adour aankom. Ik bekijk de kathedraal en een andere kerk en drink dan koffie met H en A, die hier uit de streek komen.

En dan begint het te regenen. Snel naar de gite. En die is de overtreffende trap van Cool! Het is in een kerk. In het grote middenschip lijkt het een huiskamer met grote tafel en overal lounge banken. In een zijkapel is een slaapzaal. Waanzinnige plek! Dat wordt lekker slapen.

23FB1591-CA27-4F49-A444-B04CE3C4944159506441-B7CC-4312-BB69-C4899AE09C67