3/9, dag 29: marathon

3 september 2023 - Cahors, Frankrijk

Vandaag niet heel vroeg begonnen. T en (nieuwe) A en ik lopen alleen en soms een stukje samen. Met A heb ik dan leuke gesprekken. Ik kom bij een kerk en wil even naar binnen. Kerk op slot, vandaag geen spreekuur bij Jezus. Net terwijl ik vragen heb.

Ik heb vandaag superbenen en ik voel mijn rugzak nauwelijks. Om 1 uur ben ik bij het eindpunt Vers , na 25 km. Maar als ik zo goed loop, waarom niet doorlopen naar Cahors? Nog zo’n 10 km geloof ik. Ik zeg dit tegen A en zij zegt dat ze dit wil doen. Okee! Dan ik ook! Ik reserveer bij een donativo die K me heeft aangeraden.

Dan zwemmen A en ik in de rivier bij Vers, ik eet snel even wat. Daarna een orangina op het terras. Daar zegt T dat het nog wel 15km is. Oh oh! In de benen dan maar!

De routes zijn hier prachtig door obscure bossen. Mijn benen zijn goed. Er is een windje die de 35 graden enigszins afkoelt. Maar het is wel even doorlopen om voor het eten aan te komen.

Om 18:15 kom ik aan. Mijn horloge zegt 42,6 kilometer. Net als op 15 oktober vorig jaar. Wat een superdag. Ik ben niet eens heel moe.

Morgen maar even Cahors verkennen, wat dingetjes regelen die je in een grote stad doet. En daarna weer door. Maar niet zo lang als vandaag… :-)

PS er is hier een weegschaal. Ik schrik van het gewicht. Ik ben blij dat ik een goede riem bij me heb. Na het douchen is het zelfs 200 gram minder.