4/9, dag 30: Tiuri

4 september 2023 - Labastide-Marnhac, Frankrijk

Ik heb vandaag een relaxed dagje gepland. In Rocamadour heb ik een ‘diploma’ gekregen. Leuk… maar niet om in je rugzak mee te dragen naar Santiago. Opsturen naar huis dus. De Franse posterijen zijn niet de meest efficiënte, blijkt. Het duurt een eeuwigheid voor ik iets op de bus heb. Daarna nog wat tijd om Cahors te bekijken en vooral de Kathedraal.

A besluit om nog een dagje mee te lopen. Ze heeft zelf een gite, en raadt me allerlei andere gites onderweg aan. Over twee dagen slaap ik misschien in haar gite. Misschien kan ik vanaf daar de Pyreneeën zien!

D197A0B1-030C-4385-B980-B920909E5C8DF78120AF-4046-4460-85CF-051671F17215

De weg uit Cahors gaat over een waanzinnige brug die me doet denken aan de brug uit ‘de brief voor de koning’. Heel bijzonder om die over te gaan. Daarna een zeer steile klim en verder een wat saaie wandeling. Kletsen met A maakt veel goed. Maar als het weer heel warm wordt is het snel naar de gite marcheren. Een vriend van A heet ons welkom.

Ik verwacht een wat saaie avond. Niet veel interessante mede-pelgrims. Vooral mensen die hun koffer van gite naar gite laten transporteren. Het lijkt hier wel de bagageband van Schiphol.

Morgen maar een dagje alleen lopen (zin in! Eigen tempo!) en vanaf dan weer wat aansluiting zoeken.

Update 20:00… ik voel me opeens heel erg eenzaam en kijk op tegen de komende dagen. Kom ik nog leuke mensen tegen? Of wordt het een eenzame tijd?

1. Ellen:
    4 september 2023
    Wij denken aan je, liefs Ellen❣️