Dag 13: weerzien!

7 augustus 2023 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Vandaag niet heel vroeg weg, want ik heb pas rond lunchtijd een afspraak in Le-Puy-en-Velay met… mijn gezinnetje! Joepie! Ik mik op 12:30.

Ik zeg dag tegen mijn favoriete schaapherder en herderin en vertrek. Het loopt vandaag superlicht. Al snel krijg ik weer weidse uitzichten op het oud-vulkanische landschap. Prachtig! Eindelijk weer uitzicht. Dat heb ik blijkbaar nodig. Ik loop de hele dag op vulkaan-gesteente. In Saint-Paulien is nog een prachtige kerk. Heel breed en hoog, zonder midden-pilaren. Erg bijzonder.

552D8698-9438-423E-B4D6-C00B0772F389

De route wordt hier en daar wat saai over asfalt en door buitenwijken. Gelukkig wordt ik getrakteerd op twee jagende roofvogels. Ik ben geen kenner, maar misschien is het een rode wouw. (Wauw!)

Dan gaat de jacobsroute directer dan de GR. Ik neem de GR omdat ik hoor dat mijn familietje vertraging heeft op de snelweg. Het lukt me niet meer om te vertragen. Ik krijg uitzicht op Le Puy en dat hoge kapelletje en mariabeeld. En nu wil ik ook aankomen. Bij de camping ben ik dus veel te vroeg en dus dan maar doorgelopen naar de kathedraal. Dat blijkt nog een pittige klim! Maar dan is de kathedraal zo overweldigend! Daar ben ik dan. Ruim 300 kilometer van Cluny naar hier dit punt. De tranen springen in mijn ogen. Alles ademt hier pelgrimage. In Le Puy komen veel jacobsroutes samen en het is ook een vertrekpunt voor veel pelgrims. Ik haal mijn stempel en koop een klein schelpje voor aan mijn ketting.

FA1E0F46-7097-48E6-BDF4-7444E078F43F

En dan terug naar de camping voor het weerzien! Heerlijk om ze weer in de armen te sluiten.

Even geen blog hier meer. Ik ga met het gezin een kleine twee weken vakantie vieren. Abonneer je, dan weet je meteen wanneer ik weer verder ben gelopen. (Planning: 20 augustus)