Etappedag 16: 32km in hittegolf… makkie.

21 augustus 2023 - Le Rouget, Frankrijk

Om 06:30 bij de boulangerie, om 06:40 op weg. Elke kilometer in de ochtend is een kadootje. De ochtend voor zonsopgang is schitterend!
Na anderhalf uur kom ik langs een plek waar allemaal schelpen liggen die je kunt kopen. Eentje valt me op en die neem ik mee. Nu hangen er twee aan mijn rugzak, mijn 30-jaar oude en nu een nieuwe. Vanaf dat punt loop ik ook met L mee. Een Française die IT-consultant in Hamburg is. Ik kan met haar alle talen spreken en dat doen we dan ook de hele dag. We switchen makkelijk tussen Frans, Engels en Duits. Sowieso heb ik vandaag weer wat meer contact met medepelgrims. Maar ik ben nog steeds niemand tegen gekomen die ook naar Santiago gaat.

In een kapelletje op de grens van de Haute Loire en de Lozere vraagt een oud mannetje zich af uit welke streek van Frankrijk mijn Franse accent komt. Ik beschouw het als een compliment.

De Lozere is weer een ander landschap. Ik denk mooier, maar ik maak er mijn middag-kilometers. En dan zie ik niet alles meer zo scherp. L heeft een gite in een dorpje eerder dan ik. De laatste 4 kilometer loop ik weer alleen. Afgezien van wat pijntjes hier en daar een makkelijk dagje. En dat voor 32 kilometer en bij 33 graden!

Mijn gite is weer bijzonder. Ik slaap boven een enorme schuur/stal van een boer met koeien en groente. Er liggen enorme hoeveelheden hooi hier beneden.

Morgen een kortere etappe. En daarna de mooiste etappe uit dit Franse gedeelte van de Camino, heb ik me al 100x laten vertellen. Waaronder door K, waarmee ik weer veel aan het appen ben. Zij ligt nu ~10 dagen voor en kan me mooi van tips voorzien. Dat gebied heet Aubrac.

A demain!